İçeriğe geç

Üç Anadolu Efsanesi – Three Anatolian Legends

Köroğlu, Karacaoğlan ve Alageyik Efsaneleri.

Her üç efsanenin ortak noktaları bir sevdalık içermeleri.

O nedenle ortaya bir sevdalı genç çift yerleştirdim. Bu gençleri Anadolu‘ yu simgeleyen buğday başakları çevreliyor. Üç efsane için, üç alan yarattım ve bu alanları bir kilim desenini yorumlayarak oluşturdum. Ve Köroğlu Efsanesi‘ni bir kılıçla, Karacaoğlan Efsanesi’ni bir bağlama ile, Alageyik Efsanesi’ni bir tüfekle ilişkilendirdim.

Köroğlu Efsanesi bölümünde; menekşeler içinde, gözlerine mil çekilmiş Koca Yusuf, Köse Kenan, haramiler, denizden çıkan efsanevi at.

Karacaoğlan Efsanesi bölümünde;  turnalar, yerinden kalkmayan deve, Karacaoğ- lan’ın göğsü sedefli ve geyik desenli bağlaması, bey çadırı, nakışlı kilimleri var, kapısında   çifte çatallı geyik boynuzu var, sarı mantıvarlar asılı. Dibek döven hatun. Beyin kızının gergefinden renkler, nakışlar dalgalar akıyor Karacaoğlan’ın bağlamasına. Devedikeni çiçekleri mor. Karacaoğlan’ın mezarının başındaki dut ağacına, Elif bağlamasını asar.

Alageyik Efsanesi bölümünde; Toroslarda Gavur Dağı’nın en sarp kayası. Kartallar zirvesinde. Geyikler Sultanı Geyikli Baba, geyiğine binmiş, kayadan kayaya geziyor. Halil’in vurduğu geyiği yiyor köylüler. Gerdek gecesi geyik avlamaya giden Halil’i, bir geyik kayalardan aşağı  doğru çekince, Halil öldü diye nişanlısı da aşağı atlar. O kayada iki çiçek biter. Biri kırmızı biri mavi. Çiçekler birbirine kavuşacak iken, öte kayadan bir geyik gelir ve çiçekleri yer.

Legends of Köroğlu, Karacaoğlan and Alageyik.

All three legends have the theme of love in common.

The artist has placed a young couple in the middle referring to this common theme. They are surrounded by wheat ears that symbolize Anatolia. The artist created three areas for three legends and created these spaces by interpreting a rug pattern. The Legend of Köroğlu is associated with a sword, the Legend of Karacaoğlan with a baglama, and the Legend of Alageyik with a rifle.

In the Legend of Köroğlu section; Big Yusuf in violet flowers, beardless Kenan, the thieves, the legendary horse coming out of the sea.

In the Legend of Karacaoğlan section; There are cranes, a camel that won't get up, Karacaoğlan's baglama with a mother-of-pearl body and a deer pattern. The tribe leader bey's tent has embroidered rugs, there are two-pronged deer antlers on the door, and yellow mantivar flowers are hanging. A woman who is hitting a stone mortar. Colors, embroideries, and waves flow from the bey’s daughter's embroidery frame towards Karacaoğlan's baglama. Purple thistle flowers. Elif's is hanging Karacaoğlan's baglama on the mulberry tree at the head of his grave.

In the Legend of the Fallow Deer section; The steepest rock of the Gavur Mountain in the Taurus Mountains. The Eagles are at its peak. The Sultan of Deers, Geyikli Baba, travels from rock to rock mounted on his deer. The villagers eating the deer that Halil hunted. Halil goes deer hunting on his wedding night. A deer pulls him towards the cliff. His fiancée thinks that Halil died, and she jumps down the rocks too. Afterwards, two flowers grow on that rock: one red and the other blue. Whenever the flowers grow and are about to meet each other, a deer comes from the nearby rock and eats the flowers.